ds. finansowych

    • Status ogłoszenia o naborze:Po terminie składania dokumentów
    • Numer ogłoszenia:n/d
    • Nazwa jednostki zlecającej:Urząd Miejski w Ciechocinku
    • Wydział:finansowy
    • Miejsce pracyUrząd Miejski w Ciechocinku
    • Stanowiskods. finansowych
    • Wymiar etatu1/1
    • Ilość etatów1
    • Data ogłoszenia2019-12-20
    • Termin składania dokumentów2020-01-07
    • Sposób składania dokumentówdokumenty można składać osobiście w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Ciechocinku lub pocztą (decyduje data wpływu przesyłki do Sekretariatu) w zamkniętych kopertach z opisem: „DOKUMENTY KONKURSOWE OFERTA NA STANOWISKO URZĘDNICZE DS. FINANSOWYCH”
    • Miejsce składania dokumentówSekretariat Urzędu Miejskiego w Ciechocinku
    • Wymagania w stosunku do kandydatów - niezbędne • obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art.11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
      • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
      • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
      • nieposzlakowana opinia,
      • wykształcenie wyższe o kierunku finanse lub rachunkowość,
      • 2-letni staż pracy w służbach finansowych;
    • Wymagania w stosunku do kandydatów - dodatkowe • znajomość przepisów ustaw: Kodeksu postępowania administracyjnego, o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, o rachunkowości, o podatku od towarów i usług, rozporządzenia
      w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług,
      ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o systemie ubezpieczeń społecznych, o pracownikach samorządowych,
      • umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych,
      • umiejętność komunikowania się z interesantami,
      • kultura osobista, sumienność, dokładność, uczciwość, dyspozycyjność, odporność na stres i umiejętność pracy w zespole,
      • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
    • Zakres wykonywanych zadań na stanowisku - podstawowy a) w zakresie wynagrodzeń pracowników:
      • sporządzanie list płac pracowników i dokonywanie potrąceń z wynagrodzeń,
      • prowadzenie kart wynagrodzeń,
      • dokonywanie zmian uposażenia na podstawie angaży,
      • naliczanie premii, dodatków specjalnych, nagród jubileuszowych, ekwiwalentów za urlop za pomocą komputerowego systemu płacowego,
      • prawidłowe naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i terminowe przekazywanie go na rachunek właściwego Urzędu Skarbowego,
      • sporządzanie rocznych zeznań podatkowych dla pracowników (PIT-11),
      • sporządzanie sprawozdań kwartalnych Z-03 oraz rocznego Z-06 o zatrudnieniu i wynagrodzeniach,
      • prowadzenie ewidencji zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich,
      • sporządzanie i przekazywanie dokumentacji rozliczeniowej ZUS (druki RCA, RSA, DRA) oraz dokonywanie korekt za pomocą ogólnodostępnego systemu Płatnik i terminowe odprowadzanie naliczonych składek na rachunek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
      • bieżące rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników w ewidencji ZUS (grupa robót publicznych, umowy cywilno-prawne),
      • wydawanie „zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniach" Rp-7,
      • wystawianie zaświadczeń o osiągniętych dochodach,
      • bieżąca korespondencja z komornikami sądowymi i Komisariatem Policji w sprawie potrąceń zadłużeń,
      • planowanie i rozliczanie funduszu płac,
      b) rozliczanie ryczałtu za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych na podstawie oświadczeń składanych przez pracowników potwierdzonych przez kadry tut. Urzędu,
      c) w zakresie podatku od towarów i usług:
      • wystawianie faktur VAT,
      • prowadzenie Ewidencji Sprzedaży VAT,
      • prowadzenie Ewidencji Zakupu VAT,
      • uzgadnianie Rejestru Faktur konta 201 – Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami z Ewidencją Zakupu VAT i sporządzanie jednolitych plików kontrolnych (JPK),
      • przyjmowanie rozliczeń VAT JPK od podległych jednostek budżetowych,
      • sporządzanie deklaracji VAT-7 i terminowe przekazywanie podatku od towarów i usług na rachunek bankowy Urzędu Skarbowego,
      d) w zakresie ewidencji dotyczącej wynajmu lokali użytkowych:
      • uzgadnianie zaległości i nadpłat na koncie 221 – Należności z tytułu dochodów budżetowych – wynajem lokali użytkowych,
      • windykacja należności dochodów budżetowych z tytułu wynajmu lokali użytkowych,
      • przygotowywanie informacji w zakresie zaległości, nadpłat i naliczonych odsetek od zaległości z tytułu wynajmu lokali użytkowych dla potrzeb sprawozdawczości budżetowej,
      e) w zakresie umów cywilno-prawnych:
      • prowadzenie pełnej dokumentacji w zakresie umów cywilno
      -prawnych,
      • kontrola rachunków pod względem zgodności z zawartymi umowami
      i pod względem rachunkowym,
      • przestrzeganie przepisów podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie stosowania właściwych stawek podatkowych oraz kosztów uzyskania przychodów,
      • przestrzeganie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych w zakresie prawidłowego naliczania składek na ubezpieczenia społeczne,
      • terminowe odprowadzanie naliczonego podatku dochodowego od osób fizycznych i naliczonych składek na ubezpieczenia społeczne,
      • sporządzanie rocznych zeznań podatkowych PIT-4R i PIT-8AR,
      f) uzgadnianie na koniec każdego okresu sprawozdawczego sald kont analitycznych 221, 223, 224, 225, 229, 231, 240 i prowadzenie dodatkowej dokumentacji pomocniczej,
      g) w zakresie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (ZFŚS):
      • coroczne obligatoryjne naliczanie odpisu na ZFŚS i dokonywanie korekty tego naliczenia na koniec roku kalendarzowego,
      • sporządzanie planu rzeczowo-finansowego funduszu oraz ewentualnych jego korekt,
      • prowadzenie ewidencji udzielonych świadczeń socjalnych pracownikom,
      • uzgadnianie wielkości środków i wysokości funduszu poprzez porównanie zapisów na kontach 135 – Rachunek bankowy ZFŚS, 851 – ZFŚS i 234 – Rozrachunki z pracownikami,
      • sporządzanie umów o udzielenie pożyczki mieszkaniowej na podstawie wniosku pracownika, zaakceptowanego przez kierownika urzędu,
      • sporządzanie list płac na świadczenia socjalne,
      • przygotowywanie dokumentacji w sprawie rozpatrzenia wniosków o udzielenie zapomóg losowych.
      h) przygotowywanie dokumentów do archiwizacji i przekazywanie ich do archiwum zakładowego.
    • Zakres wykonywanych zadań na stanowisku - dodatkowyn/d
    • Lista wybranych kandydatówPani Monika Cygańska
      zamieszkała: Rożno Parcele
    • Uzasadnienie wyboruZgodnie z „Regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Ciechocinku oraz na stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych gminy” stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia Burmistrza Ciechocinka Nr 10/11 z dnia 17 stycznia 2011r. ze zmianami wprowadzonymi zarządzeniem Burmistrza Ciechocinka Nr 150/11 z dnia 23 listopada 2011r. ( rozdział VIII pkt 2) przeprowadzony został test kwalifikacyjny, w którym każdy z członków komisji miał prawo zadania 3 pytań sprawdzających wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania określonej pracy.
      Kandydatka odpowiedziała na 9 pytań i otrzymała 6,5 pkt (na 9 możliwych).

      Zgodnie z „Regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Ciechocinku oraz na stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych gminy” stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia Burmistrza Ciechocinka Nr 10/11 z dnia 17 stycznia 2011r. ze zmianami wprowadzonymi zarządzeniem Burmistrza Ciechocinka Nr 150/11 z dnia 23 listopada 2011r. (rozdział VIII pkt 3) przeprowadzono z kandydatką rozmowę kwalifikacyjną w trakcie, której członkowie Komisji konkursowej zadawali pytania dotyczące doświadczenia zawodowego, celów zawodowych, dyspozycyjności, posiadania wiedzy na temat Gminy Miejskiej Ciechocinek, funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Ciechocinku oraz predyspozycji do zajmowania stanowiska – ds. finansowych.
      Kandydatka odpowiedziała na wszystkie pytania i otrzymała 25 pkt ( na 30 możliwych).

      Wynik końcowy : Kandydatka uzyskała 31,5 pkt na 39 możliwych.

      Ocena końcowa:
      Pani Monika Cygańska podczas testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej uzyskała 31,5 punkty na 39 możliwych. Uzyskana, wysoka nota, Pani Moniki Cygańskiej w pełni odzwierciedla poziom wiedzy na tematy z zakresu funkcjonowania Urzędu Miejskiego oraz zasad obowiązujących w pracy w służbach finansowych Gminy Miejskiej Ciechocinek. Kandydatka wykazała predyspozycje i znajomość organizacji pracy na stanowisku ds. finansowych w administracji samorządowej.
    • Typ treściOgłoszenia o naborze

Załączniki

Informacje

Rejestr zmian